نحوه ثبت نام بورس کالا + دریافت کد بورس کالا
برای خرید هر نوع کالایی در بورس کالا باید ابتدا ثبت نام بورس کالا را انجام داده و کد بورس کالا دریافت کنید. این مرحله فقط یک بار انجام می گیرد. مشتری جهت دریافت کد کالایی باید از طریق کارگزاری بورس کالا اقدام نماید.
ثبت نام و دریافت کد بورس کالا
اولین کار جهت خرید کالای عرضه شده در بورس کالا تکمیل فرم های مشخصات خریدار جهت دریافت کد مشتری در بورس کالاست. هر خریدار، از طریق کارگزار خود اقدام به دریافت کد معاملاتی کالا نماید.
✅ نکته : کد بورسی برای معاملات در بورس کالا با کد بورسی معاملات سهام متفاوت می باشد.
ثبت نام بورس کالا بصورت غیرحضوری و دریافت آنلاین کد بورس کالا
دریافت کد بورس کالا برای اشخاص حقیقی (افراد)
1- ثبت نام در سامانه سجام sejam.ir ( آموزش ثبت نام سامانه سجام )
2- احراز هویت سجام ( آموزش احراز هویت سجام )
(در صورتی که دو مرحله بالا را قبلا انجام داده اید نیازی به انجام مجدد نیست و دقت کنید حتما باید انجام شود تا بتوانید مراحل بعدی ثبت نام را طی کنید)
3- ثبت نام در سامانه بورس کالا کارگزاری بانک خاورمیانه https://mebbco.ebgo.ir/Login?src=kala08 (پس از ورود بر روی دکمه اخذ کد آنلاین کلیک کنید)
4- ثبت نام در سامانه انبار ها https://app.nwms.ir/quick-register (آموزش ثبت نام در سامانه انبارها )
5- ثبت نام در سامانه جامع تجارت و دریافت کد نقش www.ntsw.ir اطلاعات تکمیل شود و قید شود قصد خرید چه کالایی دارید. ( آموزش ثبت نام سامانه تجارت و دریافت کد نقش
شما می توانید از طریق این سیستم به صورت همزمان نسبت به دریافت کد بازار فیزیکی و یا بازارهای مالی بورس کالا (مشتقه و گواهی سپرده) اقدام نمایید و یا در صورت تمایل تنها برای یکی از این بازارها اقدام به دریافت کد نمایید.
همچنین برای طی مراحل اخذ کد باید تصویر مدارک زیر را از قبل آماده کرده و در سامانه بارگزاری نمایید:
صفحه اول شناسنامه
صفحه دوم شناسنامه
صفحه آخر شناسنامه
تصویر روی کارت ملی (در صورت عدم اخذ کارت ملی جدید از کارت ملی قدیم و یا از رسید ثبت نام کارت ملی استفاده کنید)
تصویر پشت کارت ملی (در صورت عدم اخذ کارت ملی جدید از کارت ملی قدیم و یا از رسید ثبت نام کارت ملی استفاده کنید)
تصویر امضا در زمینه سفید و واضح
مجوز فعالیت
مدارک ثبت نام در سامانه امور مالیاتی
مدارک ثبت نام در سامانه جامع انبارها
لازم به ذکر است فایل های می بایست شرایط زیر را دارا باشند:
فرمت فایل ها باید مطابق یکی از فرمت های png, jpg, pdf, jfif و یا bmp باشد.
فرمت تصویر نمونه امضا و تصویر اثر انگشت نمیتواند pdf باشد.
حجم هر فایل نمیتواند بیشتر از 800 کیلوبایت باشد.
از زمان تکمیل اطلاعات تا دریافت کد بورس کالا حدود دو تا چهار روز کاری زمان میبرد.
کانال تلگرام بورس کالا : در این کانال اطلاعیه های عرضه کالا در بورس و قیمت های معامله شده و اخبار بورس کالا درج خواهد شد https://t.me/imecoir
برای ثبت نام بورس کالا از طریق شماره تماس 09933601066 با کارشناسان کارگزاری بورس در ارتباط باشید.
دریافت کد بورس کالا برای شرکت حقوقی
- فرم حساب وکالتی بورس کالا بانک ملت و مراجعه به بانک ملت جهت افتتاح یا وکالتی نمودن حساب قبلی. دانلود فرم افتتاح حساب وکالتی بانک ملت.
- تکمیل فرم درخواست کد مشتریان حقوقی در بورس کالای ایران دانلود فرم درخواست کد حقوقی .
- تکمیل فرم احراز هویت اشخاص حقوقی دانلود فرم مشخصات حقوقی.
- تصاویر اساسنامه شرکت
- تصویر آگهی تاسیس شرکت
- اسکن روزنامه رسمی آخرین آگهی تغییرات
- کپی روزنامه رسمی آخرین آگهی تغییرات در خصوص اعضای هیئت مدیره و دارندگان امضای مجاز
- صورتهای مالی حسابرسی شده + اظهارنامه مالیاتی
- نامه درخواست خرید سیمان در سربرگ شرکت دانلود درخواست خرید
- تصاویر رنگی تمامی صفحات شناسنامه(جدید 5 صفحه و قدیمی 3 صفحه) و پشت و روی کارت ملی مدیر عامل و رئیس و اعضای هیئت مدیره و بازرسین و سهامداران بالای 10درصد.(تمامی افرادی که در فرم 1 و 2 از آنها نام برده شده)به صورت کامل
- پروانه بهره برداری و سایر مجوزهای فعالیت معتبر
- کپی برگه گواهینامه ثبت نام مؤدیان مالیاتی
- ثبت نام اعضاء هیات مدیره در سامانه سجام www.sejam.ir و احراز هویت در سامانه سجام از طریق اپلیکیشن آپ
- ثبت نام سجام برای شرکت و احراز هویت شرکت
- اعلام شماره همراه مدیرعامل و یا یکی از صاحبان امضا در سربرگ شرکت
- ثبت نام در سامانه جامع انبارها www.nwms.ir
- در سامانه جامع تجارت ایران( www.ntsw.ir) جهت گرفتن کد نقش ثبت نام نمایید.
- ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده www.evat.ir مختص مشتری حقوقی(مشتری های حقوقی برای جبران مبلغ پرداخت شده بابت مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید باید ثبت نام در سایت ارزش افزوده انجام دهد. با صدور کد به تنهایی هم مشتری می تواند خرید انجام دهد ولی بدون ثبت نام ارزش افزوده مالیات پرداخت شده بابت خرید را در فروش نمی تواند جبران کند.) راهنمایی ثبت نام در سامانه ارزش افزوده
- تکمیل فرم قرارداد برخط کالا دانلود فرم معاملات آنلاین
نکات مهم تکمیل مدارک ثبت نام بورس کالا
1.فرم احراز هویت و فرم درخواست کد، حتماً در همه صفحات باید مهر و امضا داشته باشد .
2.دوره شروع و پایان تصدی هیات مدیره و مدیر عامل و بازرسین حتما در قسمت مربوطه ذکر شود .
3.صفحه دوم اظهارنامه مالیاتی، باید اصل مهر را داشته باشد .
4.حساب بانک ملت ، باید غیر جاری باشد، قرض الحسنه یا کوتاه مدت باشد
5.توجه شود نشانی افراد, نشانی دقیق محل سکونت باشد به همراه کد پستی باشد.
6.به آخرین تغییرات شرکت (اعضای هیئت مدیره و سهامداران بالای 10 درصد)، دقت شود .
7.فرم ها دقیق مطالعه و تمامی اطلاعات خواسته شده و جاهای خالی کامل و پر شود.
8.اسکن تصاویر با کیفیت بالا و کاملا خوانا و واضح باشد.
توضیحات:
1- اشخاصی که مکلف به تکمیل اظهارنامه مالیاتی در سامانه امور مالیاتی هستند، اجازه دسترسی سازمان بورس به اطلاعات اظهارنامه را بدهند.
2- اشخاصی که طبق قانون مکلف به حسابرسی صورت های مالی توسط حسابداران رسمی هستند، حتماً با حسابرس خود جهت بارگذاری صورت های مالی حسابرسی شده به همراه گزارش و یادداشت های همراه در سامانه مربوطه جامعه حسابداران رسمی هماهنگ نمایند.
3- جهت ثبت نام بورس کالا کارگزاری بورس برای خرید سیمان باید شغل مرتبط داشته باشید و در هر سفارش بالای 100 تن خرید نمایید.
جهت ثبت نام و دریافت کد بورس کالا در کارگزاری از طریق شماره 09933601066 با ما در ارتباط باشید.
مشتریان حقیقی خارجی
1- فرم درخواست کد حقیقی خارجی
2- مجوز فعالیت در کشور مبدا به زبان فارسی یا انگلیسی ممهور به مهر تائیدیه کنسولگری ایران در آن کشور یا مجوز فعالیت در ایران
3- گذرنامه معتبر متقاضی
4- مدارک مثبت مالی به تشخیص بورس
مشتریان حقوقی خارجی
1- اصل فرم درخواست کد حقوقی خارجی
2- مدارک ثبت شرکت در کشور مبدا به زبان فارسی یا انگلیسی ممهور به مهر تائیدیه کنسولگری ایران در آن کشور
3- کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه معتبر مدیر عامل و اعضای هیات مدیره
4- مدارک مثبت مالی ( صورت مالی حسابرسی شده یا مدرک مشابه) به تشخیص بورس
مدارک ثبت شرکت عبارتند از : گواهی تاسیس یا مدرک مشابه، اساسنامه یا مدرک مشابه، مدارک مثبت مشخصات ، حدود اختیارات صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، مدارک مربوط به مجوز فعالیت در کشور متبوع که به تائید کنسولگری ایران رسیده باشد.
انواع کدهای معاملاتی در بورس کالا
کد معاملاتی عام: کد معاملاتی که جهت خرید و فروش کالا یا گروه کالایی خاص ایجاد نشده است. دارنده آن میتواند به شرط عدم وجود محدودیتی اعلامی جهت خرید کالا یا گروه کالایی خاص در بورس اقدام به خرید کلیه کالاهای پذیرفته شده در بورس نماید.
کد معاملاتی خاص کالا: کد معاملاتی است که جهت خرید یک یا چند کالای خاص ایجاد شده است. دارنده این کد بورس کالا مجاز است کالا یا کالاهای خاص را خرید نماید.
کد معاملاتی خاص گروه کالا: کد معاملاتی است که جهت خرید و فروش یک گروه کالای خاص ایجاد شده است. دارنده آن مجاز است به شرط عدم وجود محدودیت اعلامی جهت خرید کلیه کالاهای پذیرفته شده در آن گروه کالایی را خرید نماید.
ثبت نام و پذیرش مشتری
مشتریان حقیقی و حقوقی ، ایرانی و خارجی میتوانند نسبت به اخذ کد و خرید از بورس کالا اقدام نمایند. نحوه خرید از بورس کالا را در مقاله ای جداگانه مفصل توضیح داده ایم.
جهت صدور کد و ثبت نام بورس کالا برای مشتریان ایرانی ابتدا مشتری با کارگزاری تماس گرفته و با مدارک و فرم های ثبت نام را دریافت میکند. درخواست کننده پس از تکمیل فرم ها و تهیه مدارک، تصاویر آن را به کارگزاری ارائه میدهد. (به مدارکی که بصورت بی کیفیت، نامرتب و ناقص اسکن شده باشند ترتیب اثر داده نمیشود.) کارگزاری فرم ها و مدارک را بررسی مینماید. در صورت تایید اطلاعات و مدارک را به بورس کالا ارسال میکند. بورس کالا پس از بررسی فرم تایید اولیه درخواست کد را برای کارگزاری ارسال میکند. مشتری فرم تایید اولیه را امضا و اثر انگشت میزند. مجدد کارگزاری اسکن فرم ها را برای بورس کالا ارسال کرده و بورس کالا کد کالای مشتری را صادر میکند.
بورس می تواند جهت احراز هویت مشتریان از مراجع قانونی اقدام کند. در صورتی که اصالت مدارک با مشکل مواجه باشد میتواند با خاطیان برخورد قانونی نماید. مشتریان موظف هستند بنا به درخواست بورس کالا نسبت به ارائه مدارک مجددا اقدام کنند. بورس کالا صورت عدم ارائه مدارک میتواند کد مشتری را غیرفعال نماید. مشتری موظف است هرگونه تغییر در مدارک و مستندات را به بورس اعلام نماید و توجه به تاریخ انقضای مدارک و بروزرسانی آن نزد بورس در تعهد مشتری می باشد. در صورتی که مشتری وکالت انجام معاملات خود را بطور رسمی به وکیل منتقل نموده باشد، بعد از صدور کد در سامانه مشتریان، کارگزار پس از اخذ مدارک و فرم های کامل از وکیل، اقدام به تعریف وکیل در این سامانه مینماید.
معرفی واحد کالا کارگزاری بورس
کارگزاری بانک خاورمیانه با دریافت تمامی مجوزهای صادره در بورس کالای ایران از جمله بهترین کارگزاران بورس کالا میباشد. ای کارگزاری ارائه دهنده انواع خدمات در این حوزه از جمله انجام معاملات، آموزش، مشاوره در زمینه صادرات کالا و همچنین تامین کالای مورد نیاز مشتری می باشد.
شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه مجوز فعالیت در گروه فراورده های نفتی وپتروشیمی، صنعتی و معدنی، کشاورزی و معاملات آتی را داشته و خرید و فروش در تالار فیزیکی بورس کالای تهران، تالار صادرتی، تالار فرعی و قراردادهای سلف موازی و انواع معاملات آتی را به انجام میرساند.
خدمات واحد بورس کالای کارگزاری
- پذیرش و دریافت کد بورس کالا برای معاملات کالای خریداران داخلی و خارجی و ثبت نام بورس کالا بصورت غیرحضوری
- ارسال اطلاعات مربوط به عرضه محصولات در بورس کالا شامل نوع، مقدار، قیمت، شرایط و تولید کننده کالا از طریق شبکه های اجتماعی
- ارائه تحلیل بازارهای داخلی و جهانی محصولات عرضه شده در بورس کالا
- ارسال نتایج حاصل از بررسی وضعیت بازار مصرف محصولات و اخبار بازار داخلی، پیرامون محصولات عرضه شده
- ارائه مشاوره در خصوص تعیین قیمت خرید محصولات و نحوهی خرید در بورس کالا
- برآورد مقدار تقاضا و روند قیمتی بازار محصولات قبل از عرضه
لیست کالاها و اوراق بهادار مبتنی بر کالا
ارتباط باواحد معاملات کالا کارگزاری
- آدرس دفترمرکزی : تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان دستگردی (بین آفریقا و ولیعصر )، پلاک ٢٧٧، طبقه دوم
- تلفن واحد کالا : 09933601066
- وب سایت کارگزاری: mebbco.com
رسانه های مرتبط با بورس کالا
2- کانال تلگرام میلگرد تیرآهن فلزات فولادی در بورس کالا
چگونه از بورس کالا خرید کنم؟
جهت خرید از بورس کالا لازم است ابتدا باید از طریق سایت کارگزاری بورس https://mebbco.ebgo.ir/Login?src=kala08 اقدام به ثبت نام در بورس کالا نمایید و کد بورس کالا را اخذ نمایید. سپس نام کاربری و پسورد سامانه ایبیگو جهت ثبت سفارشات خرید برای شما پیامک میشود تا ورود به بورس کالا را انجام دهید. تا قبل از ساعت 8 روز عرضه نسبت به ثبت سفارش اینترنتی خرید محصول اقدام نمایید. مبلغ پیش پرداخت به میزان اعلامی به حساب وکالتی (جهت خرید داخلی ) یا حساب اعلامی کارگزاری ( جهت خرید صادراتی ) واریز گردد. پس از خرید تا سه روز کاری نسبت به تسویه حساب فرصت دارید. پس از تسویه حساب میتوانید جهت دریافت کالا اقدام نمایید. نحوه خرید از بورس کالا را در مقاله ای جدا گانه توضیح خواهیم داد.
نکات قابل توجه خرید از بورس کالا
- قیمت قطعی در روز انجام معامله تعیین میگردد.
- کارمزد خرید بورس کالا و کارگزاری در رینگ کشاورزی 0.00307 و سایر کالا ها به غیر از کشاورزی 0.00262 محاسبه می گردد .
- مهلت تسویه سه روز کاری از روز انجام معامله می باشد.
- مطابق دستورالعمل اتاق پایاپای شرکت بورس کالای ایران چنانچه خریدار در مهلت تعیین شده (ردیف 2) وجه مربوطه را پرداخت ننماید ، در هنگام تسویه حساب با تأخیر، باید به ازای هر روز تقویمی ( حداکثر تا سقف 7 روز تقویمی پس از مهلت تسویه) تأخیر، 0.25 درصد ارزش معامله را نیز به عنوان جریمه پرداخت نماید. همچنین چنانچه خریدار در خواست انفساخ قرارداد را نماید، یا تا 7 روز تقویمی پس از مهلت تسویه نسبت به تسویه قرارداد اقدام ننماید، میبایست 5 درصد ارزش معامله بعلاوه دو سر کارمزد خرید و فروش را به عنوان خسارت انفساخ قرارداد پرداخت نماید .
چگونه در بورس کالا ثبت نام کنیم و کدبورسی کالا بگیریم؟
پس از ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام وارد سایت https://mebbco.ebgo.ir/Login?src=kala08 شده و بصورت آنلاین مراحل ثبت نام بورس کالا را از طریق کارگزاری به انجام میرسانیم. پس از ثبت نام حساب بانک ملت را هم وکالتی بورس کالا کرده و به کارگزاری معرفی میکنیم.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بیت کوین چیست و چه کاربردی دارد؟
نحوه ثبت نام در کارگزاری دانایان
معرفی درگاه ذینفعان بازار سرمایه ddn.csdiran.ir + آموزش تصویری
آموزش ثبت نام در سامانه سجام (نحوه دریافت کدبورسی و ثبت نام سجام)
نحوه پیگیری سود سهام عدالت + چرا سود سهام عدالت واریز نشده است؟
سرور مجازی بورس چیست؟ 4 ویژگی که باید داشته باشد
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
یعنی واقعا آفرین به این فکری که برای فروش خودرو در بورس کالا کردن!!!من که خودم تو خوندن این همه کار گیج شدم چه برسه به انجامش
دریافت کد نقش